Går du med overvejelser om at starte en ny efterskole, kan du finde råd og vejledning i denne guide, som Efterskoleforeningen har udarbejdet. I guiden har vi samlet de vigtigste love og regler, som er gældende for efterskolers opstart og drift, ligesom har samlet en række råd vedrørende ansøgning om godkendelse i Børne- og Undervisningsministeriet.

Ministeriet har på denne side samlet en oversigt over betingelser, der skal opfyldes for at opnå tilskud.

Ydelser fra Efterskoleforeningen til nye skoleinitiativer
Nye skoleinitiativer kan for 5.000 kr. tegne et abonnement til rådgivning m.v. fra Efterskoleforeningen. Abonnementet giver nye skoleinitiativer mulighed for at få skolens navn og kontaktoplysninger på efterskolerne.dk, at få telefonrådgivning hos Efterskoleforeningens konsulenter samt at få tilsendt magasinet Efterskolerne. Læs mere her.

Man kan desuden med fordel tilmelde sig vores nyhedsbreve her.

Kontakt økonomisk konsulent Bjarne Bundsgaard Nielsen på 33 17 97 66 eller bn@efterskolerne.dk ved spørgsmål om oprettelse af nye skoler.