Efterskoleforeningen har en samarbejdsaftale med forsikringsmæglerfirmaet Willis A/S på skadesforsikringsområdet. Mægleren varetager skolens interesser i forhold til forsikringsselskabet. Desuden sørger mægleren for med 5 års intervaller at bringe de tilknyttede efterskolers forsikringer i udbud, så vi altid er sikre på at have den bedste dækning til den laveste pris.

Mæglerfirmaet har indrettet en del af hjemmesiden med specielt det indhold, som skoler kan have brug for. Gå til Willis hjemmeside.
Det er også muligt for efterskolerne at tegne forsikringerne direkte hos selskabernes assurandører. Efterskoleforeningen anbefaler dog, at skolerne benytter et mæglerfirma, som dels rådgiver om, hvilke forsikringer skolen skal have i porteføljen , og dels varetager skolens interesser, hvis skaden skulle ske.

Artiklen er senest revideret 21.06.2019.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til konsulent Bjarne Bundsgaard Nielsen, bn@efterskolerne.dk, 33 17 97 66