I sidste nummer af Administrativt nyt skrev vi en artikel om de ændringer, der er på vej omkring skolernes brug af Unilogin. Vi skrev bl.a. om de forskellige muligheder skolerne har, når Unilogin – forventeligt i løbet af 2023 - udfases for ansatte på skolerne. En af løsningerne, som vi beskrev, er at købe en lokal identifikationsløsning ved en it-leverandør som f.eks. Skole-it.

Da vi skrev artiklen, kendte vi ikke til andre it-leverandører, der har udviklet netop denne form for løsning. Vi er dog blevet opmærksomme på, at der findes andre firmaer, der arbejder på tilsvarende løsninger. Det drejer sig bl.a. om EasyIQ , Datarobotten og SmartShareSystems.

Vi opfordrer derfor alle skoler til at undersøge markedet grundigt, så man finder en løsning, der svarer til skolens behov.