En række efterskoler reserverer hvert år en række pladser til flygtninge og indvandrere. På Efterskoleforeningens hjemmeside kan familier, sagsbehandlere og andre interesserede se en liste over, hvilke skoler der er tale om og læse lidt om de forskellige tilbud. I kan se den aktuelle liste for skoleåret 2021/22 her (se menupunktet ”reserverede pladser”).

Vi er nu i gang med at forberede listen for skoleåret 2022/23.

• Skoler, der allerede står på listen og fortsat ønsker at stå der med de samme oplysninger, skal sende en mail til Hanne Skøtt på hs@efterskolerne.dk og oplyse dette.
  • Nye skoler, der ønsker at komme på listen, eller skoler, der har ændringer til oplysningerne fra indeværende skoleår 2021/22, skal udfylde et spørgeskema. Skemaet kan besvares her og skal være udfyldt senest d. 10. september.
  • Skoler, der ikke ønsker at stå på listen, skal ikke foretage sig noget.
Spørgsmål kan stilles til Hanne Skøtt på 3317 9586 eller hs@efterskolerne.dk.