I forbindelse med Efterskolernes Dag fortsætter vi kampagnen 'Opdag livet på en efterskole' fra onsdag i uge 34 og frem til Efterskolernes Dag søndag den 26. september. Her på siden finder I en række videoer, billeder og plakater, som I kan bruge i forbindelse med kampagnen. Materialet må først bruges fra onsdag den 25. august og kun til omtale af Efterskolernes Dag.

Ingen restriktioner, men anbefaling om test
Forsamlingsforbuddet på 500 bortfalder den 1. september, og dermed behøver man ikke tænke på, hvor mange der er på skolen i løbet af dagen. Øvrige restriktioner er også bortfaldet.

Dog gælder retningslinjerne for test fortsat, og her er anbefalingen, at besøgende over 12 år opfordres til at tage en test forud for besøg på skolen, medmindre de har haft corona inden for de seneste 12 måneder eller har på begyndt et vaccinationsforløb (14 dage efter første dosis).

Da der alene er tale om en opfordring, er der ikke krav om fremvisning eller kontrol af test, ligesom det ikke har konsekvenser ved manglede test. Vi anbefaler derfor, at man alene nøjes med at opfordre til test i forbindelse med ens reklame for dagen på skolens hjemmeside. Hvis skolen vælger at tjekke coronapas, bør besøgende orienteres inden dagen.