Der er indgået aftale om OK21

Aftalen indeholder bl.a. en lønstigning på 4,42 % i overenskomstperioden, seniorbonus til de 62-årige og lønnet sorgorlov til forældre.

10. februar 2021

Ny aftale om sommerens prøver

Efterskoleelever i 9. klasse skal kun til prøve i dansk, matematik og engelsk til sommer.

10. februar 2021

Hvordan støtter skolerne transkønnede unge bedst muligt?

Ny guide fra Foreningen for Støtte til Transkønnede Børn, FSTB, kan vejlede efterskoler, der optager transkønnede unge.

10. februar 2021

Frist for tilmelding til de grønlandske prøver nærmer sig

Husk, at der er frist for tilmelding af elever til de grønlandske prøver d. 26. februar.

05. februar 2021

Reguleringsprocent og ny løntabel for 1. februar 2021 er på plads

Staten havde i første omgang meldt en forkert lønregulering ud, men nu er den rigtige kommet. Der er noget usædvanligt tale om en mindre lønnedgang.

04. februar 2021

Nu står det i loven, at elever skal høres inden udskrivning

Fra 1. januar 2021 står det i efterskoleloven, at en elev skal inddrages inden beslutning om udskrivning.

Sidste nyt om hjælpepakken

Sidste nyt er, at der ikke er noget nyt om hjælpepakken.

Rundvisninger og optagelsessamtaler kan ikke gennemføres før 28/2

Kampagnefilmen Opdag livet på en efterskole fortsætter under nedlukningen, mens efterskolerne er lukket for rundvisninger.

Årsnormen for lærere i skoleåret 2021/22

Se beregning for en fuldtidsansat lærer i det kommende skoleår og find regneark til beregning af årsnorm for deltidsansatte.

04. februar 2021

Husk at aftale korte opsigelsesfrister ved udleje af skolens faciliteter

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har for nyligt præciseret mulighederne for udleje af skolens lokaler og faciliteter.

04. februar 2021

Mangel på finansiel strategi skal bemærkes ved revision

Skolerne må i gang, selv om de endnu ikke er omfattet af kravet.

04. februar 2021

Husk at registrere de reelle ejere korrekt

Skolens revisor skal kontrollere, at registreringen er korrekt.