Børne- og Undervisningsministeriet har i dag fredag offentliggjort, at opfordringen til de to ugentlige screeningstest ophører d. 21. februar. Det er regeringen, der har besluttet det på baggrund af en indstilling fra Den Faglige Referencegruppe.

Vi ved på nuværende tidspunkt kun det, der står på ministeriets hjemmeside, men orienterer alle skoler, når vi har yderligere information. Det fremgår af nyheden, at

• opfordringen til to ugentlige screeningstest bortfalder for elever og medarbejdere fra og med mandag d. 21/2.
  • der fortsat kan udleveres selvtest til brug for test som øvrig kontakt. Muligheden for udlevering af selvtest gælder, så længe Sundhedsstyrelsen har en opfordring til at blive testet som øvrig kontakt.
  • test ved selvpodning under supervision på efterskoler udfases hurtigst muligt.