30. juni 2020

Hvor ofte skal skolens toiletter gøres rent?

En formulering i de nye retningslinjer omkring rengøring af toiletter har skabt lidt forvirring. Læs Efterskoleforeningens tolkning af reglerne her.

30. juni 2020

Hvordan er reglerne for ankomstdagen i august?

Efterskolerne må gerne invitere forældrene på ankomstdagen, men bør minimere kontakt og huske afstand.

30. juni 2020

Corona-foranstaltninger for udenlandske og feriehjemvendte elever

Reglerne for indrejse til Danmark er mange og komplekse. Her er en kort guide til de forhold, skolerne skal være opmærksom på.

30. juni 2020

Udbetalingerne fra hjælpepakken er godt i gang

Fristen for at søge kompensation for frameldte elever er 3. juli. Nye skoler drager fordel af midlertidig lempelse af elevtalskrav.

23. juni 2020

Retningslinjer for næste skoleår er klar

1 meter-afstandskravet er fortsat centralt i de nye retningslinjer, men det er muligt at fravige det, når det er nødvendigt for undervisningens kvalitet.

23. juni 2020

Nyansatte skal trækkes i løn i juli

Medarbejdere, der ikke har optjent ferie, skal trækkes i løn i juli. Få overblik over reglerne her.

23. juni 2020

’Tro- og love’-erklæringer om ekstra rengøring på vej

Skolerne modtager senest i august en ’tro og love’-skabelon, som skal dokumentere ekstra udgifter til rengøring under corona.

11. juni 2020

Hvordan må man fejre sidste skoledag?

Forældrene kan ikke samles på én gang, men der er mulighed for at samle alle eleverne inden for de retningslinjer, der er meldt ud om sidste skoledag.

11. juni 2020

Retningslinjer for sommeraktiviteter er nu offentliggjort

Kulturministeriet har udarbejdet retningslinjer for sommeraktiviteter, der omfatter børn, unge og deres familier.

11. juni 2020

Må medarbejderne holde sommerferie i udlandet?

Skolerne bør oplyse medarbejdere om, hvilke konsekvenser det kan have, hvis en medarbejder ønsker at holde ferie i et land, som Udenrigsministeriet fraråder rejser til.

11. juni 2020

Efterskolerne kan nu hente elevstøtte-beregningerne elektronisk

Nu er det slut med at kigge forgæves i postkassen efter elevstøtte-beregningerne. Fra i dag kan de hentes elektronisk i fagsystemet US2000.

11. juni 2020

Hvilke retningslinjer gælder hvornår?

Retningslinjer og nyhedsbreve udkommer i en lind strøm i disse tider, og det kan være svært at bevare overblikket. Her forsøger vi at samle trådene, så alle skoler ved, hvad der gælder hvornår.