Der er stadig ledige pladser på det andet webinar om underretningspligt, som Styrelsen for Undervisning og Kvalitet afholder. Det er nu på onsdag den 26. maj kl. 10-12, og hver skole kan tilmelde max. to deltagere.

På webinaret, der varer to timer, vil styrelsen fortælle om lovgivningen, og om hvordan skolen underretter. Styrelsen vil også fortælle om tegn på mistrivsel, ligesom et tema om, hvorfor det kan være svært at underrette, vil være på dagsordenen.

Der er tilmeldingsfrist fredag d. 21. maj via dette link.

Her er et par tilbagemeldinger fra det første webinar, der blev afholdt i begyndelsen af maj:

”Tak for et godt oplæg! Jeg oplever at I har fået forklaret og fortalt på en måde så jeg kan videreformidle det til mine kolleger med sikkerhed.”
”Jeg synes, I så fint rammer, hvad der udfordrer os. Tvivlen også. Det var nyt for mig, at myndighederne skal give en tilbagemelding. Tak.”
”Dejligt at få en meget alvorlig sag konkretiseret. Og vigtigt at få på plads at vi ikke skal tøve ift. underretninger. Tak :)”

Læs også artiklen i leksikonet om skolernes underretningspligt, hvor der også er link til yderligere materiale om emnet, bl.a. publikationen ”Den professionelle bekymring”, som er udgivet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.