Skolerne bør indtil videre ikke afholde fysisk generalforsamling under de nuværende restriktioner. Ministeriet anbefaler, at generalforsamlinger udskydes til i hvert fald 5. april.

Vores anbefaling er, at skolerne enten udskyder generalforsamlingen til lige før sommerferien, så der er håb om mulighed for fysisk afvikling, eller afholder generalforsamlingen digitalt.

Valg til bestyrelsen og beslutning om ændring af vedtægter skal godkendes af generalforsamlingen. Videomødetjenesten Zoom har en afstemningsfunktion (poll), som gør det ganske enkelt at afholde anonyme afstemninger på den digitale generalforsamling.

Efterskoleforeningen afholder derfor et minikursus for bestyrelsesmedlemmer og andre interesserede om poll-funktionen i Zoom torsdag den 25. marts kl. 16-17.

Tilmelding her

Vi holder ikke tilsvarende kurser i andre programmer end Zoom.