Efteråret står for døren og dermed også flere tilfælde af corona. Vi minder her om de anbefalinger, der ligger fra myndighedernes side.

• Hvis man bliver syg med betydende symptomer, der kan give mistanke om covid-19 eller anden smitsom sygdom, bør man blive hjemme/tage hjem, indtil symptomerne er tydeligt aftaget.
  • Test anbefales kun til personer, der er i risiko for et alvorligt forløb og dermed kan være i målgruppen for tidlig behandling af COVID-19.
  • Sundhedsstyrelsen anbefaler ikke opsporing af nære kontakter i tilfælde af, at elever eller ansatte er smittet med COVID-19.
Efterskoler kan ikke længere rekvirere gratis testkit, hvis der bliver behov for at teste elever. Skoleindkøb har indgået en indkøbsaftale om testkit, som medlemsskolerne kan benytte. Læs mere om forebyggelse og håndtering af corona i denne vejledning. Eller få et samlet overblik over retningslinjer og vejledninger fra ministeriet og Sundhedsstyrelsen om COVID-19 på ministeriets coronaside.