Uddannelse og Job er ét af de obligatoriske emner i grundskolen, som er med til at skabe fundament for, at eleverne på sigt bliver i stand til at gennemskue de strukturer, der omgiver dem, og får gode grundlag for at træffe valg i livet.

10. klasseeleverne kan med fordel tænkes med ind i uddannelse- og job-forløbende for 9. klasserne.

Professionshøjskolernes læreruddannelser udbyder gratis online-kursus i faget til efteråret, som retter sig mod vejledere og lærere.

På kurset får man viden og inspiration til både arbejdsformer og aktiviteter, som man kan arbejde med i specifikke Uddannelse og Job-forløb, og som kan integreres i efterskolens fag. Man får også grundlag for at udvikle arbejdsformer og aktiviteter, som er meningsfulde for jeres efterskoleelever.

Læs mere og se video om kurset på www.læronline.dk

OBS: Der tilbydes også online-kursus i Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab.