Der er designet et årshjul netop til efterskoler, så du og dine kolleger kan lave jeres helt egne over vejledningsaktiviteterne for skoleåret, som kan give et godt overblik over aktiviteter, deadlines og hvordan roller og ansvar er fordelt imellem jer på skolen.

I kan for eksempel lave et Årshjul som fungerer som Aktivitetskalender for forskellige klassetrin, så elever i 8., 9. og 10. klasse hurtigt kan se, hvilke vejledningsaktiviteter der foregår hen over året.

Eller Kontaktlærerens årshjul, som kan give et samlet overblik over årets aktiviteter samt fortælle, hvem der skal arbejde sammen på tværs, dvs. vejledere, faglærere, kontaktlærere, forældre og elever. Dette årshjul kan f.eks. placeres på lærerværelset.

Eller Vejledernes årshjul, som kan bruges internt mellem vejlederne.

Årshjulet blev uddelt i stort fysisk format på Vejlederkonferencen 2021.

Se eksempler på ovenstående Årshjul m.fl. her