
Formål
Med faldende ungdomsårgange og et mediebillede, der hele tiden udvikler sig, bliver der stillet større og større krav til kommunikationsmedarbejdere på efterskoler. Hvilke medier skal I som skole være til stede på? Hvordan lægger I strategien og eksekverer på den, så I når ud til dem, I gerne vil ramme? Kurset klæder jer på til at arbejde strategisk og kreativt med jeres kommunikation og sociale medier. På kurset vil I få inspiration og redskaber til, hvordan I skaber godt indhold til alt fra opslag til reels.
Med faldende ungdomsårgange og et mediebillede, der hele tiden udvikler sig, bliver der stillet større og større krav til kommunikationsmedarbejdere på efterskoler. Hvilke medier skal I som skole være til stede på? Hvordan lægger I strategien og eksekverer på den, så I når ud til dem, I gerne vil ramme? Kurset klæder jer på til at arbejde strategisk og kreativt med jeres kommunikation og sociale medier. På kurset vil I få inspiration og redskaber til, hvordan I skaber godt indhold til alt fra opslag til reels.
Indhold
På dette dagskursus bliver I opdateret på mediebilledet generelt, sociale medier, målgrupper, formater og algoritmer. I kommer også til at sparre med de andre kursusdeltagere undervejs og får masser af konkrete kommunikationsværktøjer med hjem til skolen. Efterskolernes kommunikationsteam vil fortælle om, hvordan teamet strategisk arbejder med kommunikation og sociale medier, og derudover kommer der oplæg fra to eksperter på området med fokus på hhv. strategi og konkrete værktøjer:
På dette dagskursus bliver I opdateret på mediebilledet generelt, sociale medier, målgrupper, formater og algoritmer. I kommer også til at sparre med de andre kursusdeltagere undervejs og får masser af konkrete kommunikationsværktøjer med hjem til skolen. Efterskolernes kommunikationsteam vil fortælle om, hvordan teamet strategisk arbejder med kommunikation og sociale medier, og derudover kommer der oplæg fra to eksperter på området med fokus på hhv. strategi og konkrete værktøjer:
Benjamin Rud Elberth, direktør og rådgiver i Elberth Kommunikation, er kommunikationsrådgiver på tværs af medier med afsæt i digitale og sociale medier. Han rådgiver som oftest politiske kunder, ministerier, styrelser, komplekse organisationer og interesseorganisationer. Benjamin er blandt andet kursusleder på et årligt kursus for Danske Gymnasier for at lære dem, hvordan de bruger sociale medier til at hverve elever og få effekt af deres kommunikation.
Marie Vagn-Hansen, Client Director hos Brandhouse, er tidligere influencer og youtuber, og i 2017 vandt hun Guldtuben for ’Årets serie’. Siden har hun været medejer og kreativ direktør hos Homey Media, hvor hun har hjulpet både iværksættere og etablerede virksomheder med at styrke deres brand – herunder Efterskolerne. Efter et år tilbage i influencerbranchen som agent hos agenturet Fiveme Management, der har nogle af landets førende influencere på kontrakt, vender hun nu tilbage til arbejdet med sociale medier, hvor hun skal starte en SoMe- og contentafdeling hos reklamebureauet Brandhouse.
Målgruppe
For kommunikationsmedarbejdere og andre ansatte og ledere på efterskoler, som arbejder med kommunikation, markedsføring og sociale medier og gerne vil have endnu mere viden og konkrete redskaber. Det er også relevant for jer, der bruger eksterne bureauer og gerne vil have en bedre forståelse for, hvordan I får lagt den rette strategi og vælger de relevante kanaler.
For kommunikationsmedarbejdere og andre ansatte og ledere på efterskoler, som arbejder med kommunikation, markedsføring og sociale medier og gerne vil have endnu mere viden og konkrete redskaber. Det er også relevant for jer, der bruger eksterne bureauer og gerne vil have en bedre forståelse for, hvordan I får lagt den rette strategi og vælger de relevante kanaler.