Ansøgningsfrist: 17. april 2024

Forstander Rasmus Seistrup, 2044 4549

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside

Skibelund Gymnastik- og Idrætsefterskole ved Vejen søger pr. 1. august 2024 - 1 gymnastik- og danselærer samt 1-2 spring- og gymnastiklærere, som brænder for at arbejde på en efterskole, hvor gymnastik, spring, fodbold, fitness, krea- og design og samværet med unge mennesker er i højsædet. Hvor de boglige ambitioner sættes højt, og hvor dét; at give og tage ansvar vægtes højt.

Er du holdspiller? Er du fagligt dygtig? Sætter du mål og stiller krav? Har du humor? Kan du favne bredt og motivere? Er du et positivt og udadvendt menneske? Vil du efterskolelivet?

Så kan du være den kommende gymnastiklærer på Skibelund Gymnastik- og Idrætsefterskole.

Generelt for dig som ansøger:

• Har et inkluderende børne- og menneskesyn
  • Kan inspirere elever og kolleger
  • Er ”holdspiller” og forstår at spille andre gode
  • Kan arbejde selvstændigt og tør tage og give ansvar
  • Er modig og tør udfordre

Fælles for gymnastikstillingerne gælder det:

• Du kan sætte rammen om, og være med til at udvikle skolens anerkendte gymnastikprofil, sammen med vores fantastiske gymnastiklærerteam.
  • Være medskaber af en sprudlende opvisning, som eleverne nyder at vise ca. 25 gange.
  • Tør at ”fjolle” og gå forrest i leg og samvær med eleverne.

Indhold i Dansestillingen

• Du tager ansvar for udvikling af skolens danselinje i samarbejde med en kollega.
  • Er kreativ på den rytmiske front, og mestrer forskellige stilarter.
  • Du har rødder i både dansen og den rytmiske gymnastik, og kan undervise i begge dele.
  • At være uddannet lærer eller have anden pædagogisk uddannelse er bestemt ikke en forudsætning, men det er også interessant

Indhold i Springstillingerne:

• Undervise på skolens springlinje og du er en sikker og kvalificeret modtager.
  • Være med til at udvikle skolens springcamps.
  • Have ”Springsikker” kurser.
  • Eventuelt have erfaring med TeamGym og/eller powertumbling

Om gymnastikken
Gymnastikken er rigtig vigtig for os på Skibelund, da den har en særlig evne til at udvikle både den enkelte og fællesskabet. Vi bruger gymnastikken som en væsentlig fællesskabende aktivitet og værdi i vores hverdag.
Alle elever på Skibelund har fem obligatoriske gymnastiktimer hver uge. Eleverne har forskelligt udgangspunkt. Nogle er nybegyndere og andre meget erfarne. Fælles for dem alle, er at vi forventer gåpåmod og lyst. Det er vigtigt, at vores gymnastikteam kan favne hele elevgruppen og finde balancen mellem sværhedsgrad og fællesskabende gymnastik.

Om os:
På Skibelund tror vi grundlæggende på, at læring foregår i et aktivt, dynamisk og udviklende samspil med andre. Fællesskabet er medansvarligt for individets udfoldelse og omvendt. Vi er en skole med en levende dialog og en konstant udvikling inden for rammerne af værdigrundlaget.

Samvær og undervisning bygger på en Grundtvig-Koldsk livssyn og holdninger. Skolen har en boglig profil og arbejder ud fra devisen, ”at flest skal lære mest”.
Skolen har en tydelig gymnastik- og idræts profil og råder over én boldspils- og opvisningshal samt to moderne springcentre med indbydende faciliteter, boldbane samt multibane.
Vi har 5 timers ugentlig undervisning i både linje- og gymnastikfag.

Du vil naturligt blive kontaktlærer og være en del af skolens tilsyn.

Ansættelse sker efter overenskomst mellem Skatteministeriet og LC.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til skolens forstander, Rasmus Seistrup, på tlf. 20444549 eller på skolens hjemmeside www.s-g-i.dk.

Ansøgningsfrist: Ansøgningen med relevante bilag sendes til e-mail: kontor@s-g-i.dk senest onsdag den 17. april 2024 kl. 12.00 (Sendes digitalt i en samlet pdf-fil). Ansættelsessamtaler vil blive afholdt i uge 17. Har du ikke hørt fra os senest den 30. maj er stillingerne besat til anden side.