Team skoledrift og juras konsulenter rådgiver administrative medarbejdere, ledere og bestyrelser inden for følgende områder:

• Undervisning og tilsyn
  • Tilskud, drift og administration
  • Personalejura og arbejdsmiljø
  • Forældresamarbejde og skolekontrakter
  • Elevsager
  • Bestyrelsesarbejde

Konsulenterne kan kontaktes på raadgivning@efterskolerne.dk eller på 33 12 86 80.

Telefonerne er åbne mandag-torsdag kl. 10.00-12.15 og kl. 13.00-15.00.

Hvis en skole har brug for mundtlig rådgivning om en større sag, f.eks. en påtænkt afskedigelse, vil vi meget gerne indledningsvis kontaktes på raadgivning@efterskolerne.dk med en kort beskrivelse af sagen. På den måde har vi bedre mulighed for at forberede os inden en samtale og kan aftale et tidspunkt, hvor vi kan vende sagen grundigt.

Team skoledrift og jura tilbyder desuden mod betaling at være bisidder for skolerne i særlige sager. Læs mere her.

• Har du spørgsmål til uddannelsesvejledning og optagelse på ungdomsuddannelser, kan du skrive til vejledning@efterskolerne.dk
  • Har du spørgsmål til tal og analyser, kan du skrive til Bjarne Bundsgaard Nielsen, bn@efterskolerne.dk
  • Har du spørgsmål til skolernes arbejde med grønlandske elever, kan du skrive til Hanne Lautrup på hl@efterskolerne.dk

Find kontaktoplysninger på konsulenterne i de øvrige teams her.

Yderligere rådgivning

• Find vores leksikonartikler her
  • Find relevante love, bekendtgørelser og aftaler her
  • Find vores publikationer, bl.a. Forstanderhåndbogen og Bestyrelseshåndbogen her
  • Find alle artikler fra vores nyhedsbrev Administrativt Nyt her. Ønsker du at abonnere på vores nyhedsbrev, kan du tilmelde dig her
  • Find alle vores kurser inden for skoledrift her

Foreningen har desuden tre netværksgrupper på Facebook, hvor medlemmerne kan dele inspiration og stille spørgsmål til hinanden. Foreningens konsulenter rådgiver ikke i grupperne, men godkender medlemmer til grupperne.