De fleste efterskoler har i dag en aftale med Copydan om adgang til brug af tv, kort- og dokumentarfilm i mitCFU. Den hedder Plus-aftalen, og bliver fra 1. januar 2022 automatisk opgraderet til en TVIS-aftale. Det sker med en forenklet prisstruktur, samtidig med at aftalen åbner op for flere muligheder i undervisningen.

TVIS står for tv, internet og streaming. Aftalen giver efterskoler mulighed for at anvende audiovisuelt indhold fra internettet og nye muligheder for at bruge tv og streaming. Aftalen giver også mulighed for at dele undervisningsforløb på tværs af klasser og skoler samt mulighed for elevudlån, så eleverne selv kan streame indhold fra CFU’s streamingtjeneste mitCFU direkte på deres egen device. Herudover får efterskoler fx mulighed for at bruge indhold fra DR TV og for at vise flow-tv i undervisningen fra bestemte tv-kanaler. Man kan læse mere om mulighederne med TVIS-aftalen her

Efterskoler med Plus-aftalen
Hvis I på skolen i dag har Plus-aftalen, behøver I ikke foretage jer noget. Aftalen vil automatisk blive opdateret til TVIS-aftalen fra 1. januar 2022, hvor I kan benytte de mange nye muligheder i undervisningen. I vil snart modtage en mail fra Copydan AVU-medier med information herom.

Efterskoler med Basis-aftalen
Hvis I på skolen har Basis-aftalen, vil I blive kontaktet af Copydan AVU-medier i nærmeste fremtid omkring mulighederne for at overgå til TVIS-aftalen.

Spørgsmål til skolens nuværende aftale eller hvilke muligheder en kommende aftale giver kan rettes til Copydan AVU-medier her