11. november 2020

Sådan laver I ferieafregning, når en medarbejder fratræder

Når en medarbejder fratræder, skal skolen afregne feriepenge eller trække i løn, hvis medarbejderen har holdt forskudsferie. Særlig feriegodtgørelse skal også opgøres.

11. november 2020

Elever med bopæl i grænselandet – ind og ud af Danmark

Få overblik over retningslinjerne for, hvordan elever med bopæl i grænselandet kan komme tilbage på efterskolen efter hjemrejse.

11. november 2020

Hvornår må nordjyske efterskoleelever rejse hjem?

Nordjyske elever, der går på efterskoler uden for Nordjylland, kan i udgangspunktet ikke vende retur ved hjemrejse, men der er undtagelser.

11. november 2020

Ministerium: Efterskolelærere må gerne føre opsyn med syge elever

Børne- og Undervisningsministeriet slår fast, at efterskolelærere godt kan føre tilsyn med elever, der potentielt er smittet med COVID-19.

11. november 2020

Er jeres hjemmeside opdateret med rigtige oplysninger?

I Efterskoleloven er der en række krav til, hvad der skal være offentligt tilgængeligt på skolens hjemmeside. Her kan I tjekke, om I har det hele med.

11. november 2020

Ungdomsuddannelserne skal tilbyde erstatning for fysisk brobygning

Børne- og Undervisningsministeriet har nu lagt QA om erstatning for fysisk brobygning på sin hjemmeside.