Klimafolkemødet afholdes i 2024 den 29. til 31. august på KulturØpladsen i Middelfart.
Det er gratis at deltage i Klimafolkemødet.
Flere lokale efterskoler har været aktive på Klimafolkemødet de senere år.

Det er på Klimafolkemødet at forskerne præsenterer den nyeste viden, virksomhederne viser de mest effektive eksempler, og det er her både unge og ældre kommer, ser, lytter, spørger, forstår, smager, oplever og ikke mindst blander sig i debatten. Klimafolkemødet afholdes sammen med en lang række arrangører, som bidrager med indhold til årets program.

På informationsmødet den 8/5 vil der være information om Klimafolkemødet, mulighed for indkvartering og bespisning for efterskolegrupper samt priser mm.
DSB skolerejser kan transportere eleverne gratis til Klimafolkemødet, hvis eleverne har minimum to overnatninger.

For tilmelding til det digitale informationsmøde den 8/5 skriv til Jakob Clausager Jensen, jcj@efterskolerne.dk

-

Klimafolkemødet 2024, som siden 2019 er et event for hele Danmark, afholdes fra den 29.-31. august i Middelfart. Her samles igen store og små, politikere, professionelle og frivillige for sammen at sætte spotlys på klima, finde løsninger på udfordringer og inspirere til klimahandling sammen.
I Klimafolkemødets sekretariatet er de i fuld gang med planlægningen af et alsidigt program med oplæg, debatter, workshops og koncerter for årets møde og forventer, at besøgstallet i år når ca. 40.000, og også Unge-bookinggruppen er i fuld sving med at planlægge et kulturprogram med relevans for unge.
De vil gerne have besøg af og indslag fra efterskoler og har mulighed for at indkvartere eleverne på skoler i nærområdet.

Læs mere om Klimafolkemødet her