Daniel Muhlig

• 10 kl.
  • Hørby Efterskole, 2020/21

"Først tænkte jeg, at jeg ville komme til at savne mine forældre, men jeg tror næsten, de endte med at savne mig mere, end jeg savnede dem. Der sker jo så meget her på skolen. Den første weekend, hvor vi skulle blive her, spillede vi en masse brætspil og fodbold og lavede juleklip. Weekenderne er faktisk ekstrahyggelige, når alle er her. Og da vi så pludselig fik lov til at tage hjem efter to uger i stedet for fire uger, fordi der blev lukket op før tid, var vi faktisk 80 ud af 125, der endte med at blive her alligevel og havde den fedeste weekend med fodboldtema. Men nu glæder jeg mig også til at komme hjem og se min familie i næste weekend!"

Emil Pedersen

• 10. kl.
  • Hørby Efterskole, 2020/21

"Det var selvfølgelig lidt træls ikke at have friheden til at tage hjem, jeg havde allerede været på skolen uafbrudt siden efterårsferien, så det blev da til lidt mange uger i træk. Men det var meget dejligere at skulle være på skolen end at blive sendt hjem. Der er alligevel så meget, man ikke må i denne her tid, når man er hjemme, så det er faktisk sjovere at være på efterskolen. Jeg så det nok mest som noget positivt og som en mulighed for at lære hinanden endnu bedre at kende. Helt ærligt var det værste nok, at jeg ikke kunne komme hjem og få fyldt op med slik og en ny tandbørste og få vasket tøj."

Johanne Mrzyglod

• 10 kl.
  • Hørby Efterskole, 2020/21

"Når valget stod mellem en måned hjemme og en måneds karantæne på skolen, ville jeg klart helst være på skolen. Jeg havde ikke lyst til at gå glip af en masse sygt god tid sammen med mine venner eller til at skulle have virtuel undervisning igen, som de fleste af os nok var tvunget til i foråret. Jeg så egentlig den her ekstra tid, vi pludselig fik på efterskolen, som en kæmpe chance for at få set hinanden mere socialt og at lære hinanden at kende som weekendmennesker. Jeg synes, at eleverne var rigtig gode til at sige ’hey, skal vi gå en tur sammen eller spille 500?’og til at gå ned i hallen og spille fodbold og volley og bare hygge sig rigtig godt sammen."