Europa-Parlamentet har de seneste år satset på at øge de unges kendskab til Europa, til demokrati på europæisk plan og til betydningen af Europa-Parlamentets arbejde for de unges dagligdag. Et netværk af over 1500 ambassadørskoler overalt i EU-27 er etableret med stor succes, og det langsigtede mål er at øge de unges deltagelse i valg til Europa-Parlamentet. Efterskoleforeningen står for aktiviteterne i Danmark. Ønsker du at blive EPAS skole så kontakt jcj@efterskolerne.dk.

Det er gratis at være EPAS skole.

Aktiviteter og tilbud til EPAS-skolerne i 2021/22:

·      EPAS skolerne er tilknyttet en eller flere MEP'ere som via Skype løbende fortæller om arbejdet i Europa-Parlamentet
·      Europa-Parlamentet har udarbejdet et særligt undervisningsmateriale til alle EPAS skoler.
·      Gratis EU kurser for undervisere
·      Søge tilskud til at gennemføre EU arrangementer på skolen
·      Gratis webinarer omhandlende EU og det europæiske fællesskab
·      Assistance til at bruge eTwinning til online samarbejde med jævnaldrende europæiske unge