Begynd allerede nu at planlægge et event den 14. maj 2020 ved en genforeningssten i det lokalområde, hvor jeres skole ligger. På den måde er skoler i hele Danmark med til at markere en national begivenhed på samme dag. 100-året for Genforeningen er en enestående anledning til at arbejde fagligt og socialt med temaer som identitet, fællesskab og grænser - dengang og i dag.

I løbet af første halvår 2020 vil det officielle Danmark markere 100-året for genforeningen. Den 14. maj 2020 er valgt, så Danmarks skoler får deres egen dato til at markere genforeningsstenene. Man finder genforeningsstenenes placering på ambirk.dk (klik på din kommune og se alle stenenes placering).

Henvend jer til Jakob Clausager Jensen, mobil: 22 36 11 53/  jcj@efterskolerne.dk, hvis jeres skole ønsker at arrangere et event den 14. maj 2020, så I kan blive skrevet på deltagerlisten ud for den lokale genforeningssten, som I ønsker at markere.

Har I yderligere spørgsmål?
Efterskolerne v/international konsulent Jakob Clausager Jensen, mobil: 22 36 11 53
eller Grænseforeningen v/foreningskonsulent Claus Jørn Jensen, mobil: 21 72 13 35.