30. juni 2023

Digitalt infomøde om mulighederne for at deltage på Folkemødet på Bornholm 2024

Ønsker man som efterskole at deltage i Folkemødet på Bornholm d. 13.-15. juni 2024, vil der torsdag den 10. august 2023 kl. 12.00 være et digitalt infomøde.

21. juni 2023

Sæt senest 11. august dato på en lang række webinarer, så de passer til din undervisningen i efteråret

Ønsker du at sætte fokus på Europæiske eller globale emner til samlinger, emneuger eller på klassen, kan du ønske emne, tidspunkt, oplægsholder og om det skal gennemføres på dansk eller engelsk.

21. juni 2023

Kursus om global dannelse og Erasmus+ akkreditering for skoler

Efterskoleforeningen afholder i samarbejde med Den frie Lærerskole et kursus om skolens fokus på global dannelse og hjælp med at skrive Erasmus+ akkrediteringen. Der er ledige pladser.

20. juni 2023

Gratis foredrag om europæiske emner på skolen

Efterskolerne kan i 2023 ansøge om en række gratis foredrag omhandlende EU målrettet skolens elever.

20. juni 2023

Ny nordisk film hver måned

Fra september retter Nordeniskolen hver måned projektørlyset mod en ny nordisk film. Filmene, som varierer i genre og oprindelsesland, har både undertekster og tilhørende undervisningsmateriale på flere sprog.

20. juni 2023

Nordisk skolechat - mød jævnaldrende og snak på norsk og svensk

Nordisk skolechat er en banebrydende og sjov måde for nordiske skoleelever at møde hinanden på. Chatbegivenheden giver eleverne en unik mulighed for at øve sig i at forstå ligheder og forskelle mellem nabosprogene dansk, norsk og svensk. Den nordiske kontekst tilbyder undervisningen en international dimension og gør, at eleverne i mødet med andre jævnaldrende i Norden får mulighed for at forholde sig til sig selv, sit eget sprog og sine egne værdier på en ny måde.

Bliv EPAS skole - sæt fokus på Europa og EU

Skype oplæg for din klasse af europaparlamentarikere, gratis undervisningsmaterialer og klassebesøg i Europa-Parlamentet i Strasbourg.