17. december 2020

Webinarer til elever og lærere

Efterskoleforeningen ønsker fremadrettet at udbyde globalt orienterede webinarer løbende henover året.

Materialer om verdensmålene

Ungdomsbyen har samlet en lang række forslag til undervisningsmaterialer og aktiviteter, man kan benytte i undervisningen, og når man har besøg fra udlandet.

11. maj 2020

Rollespil om EU udført på skolen

DEO har udviklet tre rollespil, hvor eleverne får lov til at agere politikere for en dag. Spillet om EU’s fremtid, Spillet om EU-Parlamentet samt Kampen om klimaet, der alle udføres på skolen af dygtige undervisere fra DEO.

Webinar med Bent Melchior om sit liv under 2. verdenskrig

I 75 året for Danmarks befrielse, spørger vi tidligere overrabbiner Bent Melchior, hvad vi kan lære af 2. verdenskrig med udgangspunkt i Melchiors oplevelser som jødisk flygtning under krigen.

Sæt verdensmålene på skoleskemaet

Søg inspiration til undervisningen om FN's verdensmål for bæredygtig udvikling for elever og lærere.

EU i undervisningen – konferencer i Aarhus og København

Hvordan gør man EU-undervisningen aktuel, aktiverende og nuanceret? DEO har netop åbnet for tilmelding til deres årlige konferencer for undervisere i Aarhus og København.

Nyt debatkoncept: Lad eleverne sætte spot på fremtidens EU

DEO’s nye debatkoncept inspirerer eleverne til at forholde sig aktivt til seks aktuelle udfordringer for EU.

Seminar i Bulgarien: Skab et aktivt læringsmiljø gennem Erasmus+ og eTwinning

Det 21. århundredes innovative læringsmetoder og –tilgange kræver nye kompetencer og værktøjer. Dette seminar vil behandle muligheder og fordele ved inddragelsen af Erasmus+ og eTwinning i det moderne klasserum.

United World College - to år i udlandet efter efterskolen

Mange tidligere efterskoleelever tager videre på et af de 18 United World Colleges, som findes i verden sammen med unge fra lande i hele verden.

Verdensmålsakademiet

På akademiet bliver deltagerne, som er unge i alderen 16-30 år, uddannet til Verdensmålsambassadører, der engagerer og inspirerer andre unge til handling.

11. maj 2020

Live debatter med unge europæere

Deltag i debatter med unge fra hele Europa i denne uge ved European Youth Event 2020, som i år foregår online.

11. maj 2020

Efterskolerne inviteres til international konferene

Efterskoleforeningen afholder i samarbejde med Friskolerne og Den frie lærerskole til international konference for tredje gang. Hovedtalerne denne gang er Gert Biesta og Michael Byram.