I oktober 2019 var Ungdomsbyen vært for en Global Camp med deltagelse af 52 unge og deres lærere fra Ghana, Libanon, Serbien, Spanien, Sydafrika, Tyrkiet, USA og fra deres danske partnerskoler. Temaet var FNs 17 verdensmål.

Ud fra hver deres lokale forudsætninger berettede og lyttede de unge til hinanden og forholdt sig samtidig til den globale dagsorden: Hvad sker der med klimaindsatsen? Og de øvrige af FNs 17 vigtige verdensmål? Hvordan skaber vi en mere bæredygtig verden? Med mindre fattigdom? Og mindre ulighed? Hvordan kan vi nå verdensmålene inden 2030?

Et sydafrikansk filmhold fulgte de fire sydafrikanske elever fra en townshipskole uden for Cape Town – før, under og efter Global Camp. En 24 min. version af filmen, der følger de fire sydafrikanske elever fra en township uden for Cape Town – før, under og efter Global Camp.

Siden efteråret har UNESCOs verdensmålsskolerne samlet en Global Camp pakke om FNs 17 verdensmål med filmen, en podcast, billeder, ppp og inspirationsmateriale.

Find materialerne her