Som ansat på en efterskole kan man vælge selv at finde et kursus, der udbydes i Europa. Tilskuddet til kursus betalingen er begrænset til 10 dage. Man kan på www.schooleducationgateway.eu finde en lang liste med udbudte europæiske kurser.
Kurserne skal have deltagere fra minimum to lande og bestå at workshops eller have skolebesøg, som en del af programmet. Passive aktiviteter såsom at lytte til oplæg, taler eller store konferencer kan ikke støttes.

Følgende udgifter kan støttes med de fastsatte Erasmus+ takster:
• Kursus prisen
• Diæter
• Overnatning
• Rejse

Løn og forsikring dækkes af skolen.

AKTIVITETERNE SKAL OMHANDLE ET AF FØLGENDE TRE EMNER:

1. EU og det europæiske fællesskab
Formålet med aktiviteten er at styrke kvaliteten i skolernes undervisning om EU samt at give
kursisterne en bred viden om EU’s institutioner samt nuværende og fremtidige problemstillinger indenfor det europæiske fællesskab.

2. Global dannelse
Formålet er at lærerne udvikler interkulturelle kompetencer gennem samarbejde og efteruddannelse med lærere i andre lande; at skabe internationale læringsmiljøer; at kvalificere skolernes arbejde med mellemfolkeligt arbejde, verdensborgerskab og den internationale dimension; at kvalificere lærernes efteruddannelse med fokus på tilegnelse af interkulturelle kompetencer; at kvalificere skolernes rejser med større fokus på elevernes tilegnelse af interkulturelle kompetencer; at styrke skolernes fokus på CLIL, sprogkundskaber og udbud af flere sprog; at kvalificere elevernes kommunikation og samarbejde online såvel som face-to-face med jævnaldrende med en anden kulturel baggrund end dansk.

3. Bæredygtighed
Formålet med aktiviteterne er at kvalificere deltagernes fokus på bæredygtighed og FN's 17 verdensmål for at kunne implementere nye og mere bæredygtige aktiviteter.

Tilmelding til informationsmødet 30/3 kl. 12.00-13.00