Formålet med EP skolevalget er at sætte fokus på Europa-Parlamentsvalget, som afholdes i alle EU's 27 medlemsstater. Eleverne stifter bekendtskab med de politiske partier, der er opstiller til EP-valget 2024, samt hvilke europæiske grupper de danske partier sidder i i Europa-Parlamentet.

Valget afholder skolen enten digitalt eller ved fysisk afstemning i løbet af april måned.

De deltagende skoler skal stille med en kontaktperson, som sørger for indberetning af valgresultatet via link, der sendes til de deltagende skolers kontaktpersoner.

Resultatet af EP-skolevalget offentliggøres den 1. maj til den sidste af 11 EP debatter afholdt på efterskolerne. Spidskandidat debatten den 1. maj afholdes på Rejsby Europæiske Efterskole.
Læs mere om Efterskolernes EP-debatter her

Tilmelding
Skolerne tilmelder sig EP-skolevalget ved at skrive til Jakob Clausager Jensen, jcj@efterskolerne.dk med navn på kontaktperson og antal deltagende elever på skolen.