Få et overblik over de workshops, vi tilbyder. Alle workshops er på engelsk og tilbydes til 6.-10- klasse og gymnasieklasser

1: Globale Hotspots

Vi dykker ned i nogle af de mest komplekse konflikter i verden, og ser nærmere på baggrunden for konflikterne, konfliktløsningsmodeller, og de involverede parter. Som udgangspunkt kan I vælge mellem konflikterne i Palæstina/Israel, Afghanistan, Syrien, Afrikas Horn og det Arabiske Oprør, men hvis I har særlige ønsker, eller andre konflikter blusser op, skal I endelig bare kontakte os, så vi sammen kan sørge for I får det I ønsker.

2: Flygtninge og Migration
Vi sætter fokus på flygtningesituationen i Europa, og ser problemet fra flere vinkler. Hvad er baggrunden for hele situationen, og hvad er det for en livskrise flygtningene står i? Eleverne får desuden mulighed for at høre flygtninge fortælle deres personlige historier, og de kommer selv til at indgå i et flygtningespil, hvor de på egen krop oplever noget af det, man gennemlever som flygtning.

3: FNs bæredygtighedsmål
I år 2000 udsendte FN otte udviklingsmål, som skulle nås inden 2015. Vi ser nærmere på om missionen, eller dele af den, er lykkedes, og samler op på hvad den slags verdensmål betyder. Derefter vender vi fokus mod de nye målsætninger fra FN, som Ban Ki-moon kalder Post 2015—en ny bæredygtig udvikling. De handler om de mere bløde værdier, som eleverne i grupper skal forsøge at definere skarpere.

4: Bæredygtighed og Miljø
Menneskehedens ressourceforbrug er pt. så højt, at vi har brug for 1,6 jordkloder for at naturen kan følge med. Men vi har kun én. Hvordan er problemet opstået, hvordan kan vi rette op på det, og er det overhovedet muligt? Vi dykker ned i livsstil, forbrugsmønstre og miljøudfordringer i forsøget på at redde vores planet.

5: Racism, inequality, and Black Lives Matter

6: Coping with the COVID-19