Når Efterskolerne i samarbejde med Friskolerne og Den frie Lærerskole til januar afholder den tredje internationale togetherness konference, bliver det af hensyn til corona-situationen i et justeret format. Arrangørerne har nemlig ændret konferencen fra at have et tredages program med skolebesøg på frie skoler, fællessang og foredrag til udelukkende at omhandle selve konferencen, som afholdes på VINGSTED hotel- og konferencecenter den 14. januar.

Interkulturel forståelse og demokratisk dannelse
Temaet er interkulturel forståelse og demokratisk dannelse. Arrangørerne ønsker med den tredje internationale togetherness konference at undersøge, hvordan skole og uddannelse kan understøtte og udvikle interkulturelle kompetencer og demokratisk dannelse i et globalt perspektiv.

Professor Lene Tanggaard leder konferencen, og hovedtalerne er professor Gert Biesta fra Maynooth University Irland og Professor Emeritus Michael Byram fra University of Durham England.

På konferencen vil der være ni workshops med stor emnemæssig bredde.

Yderligere information og tilmelding
Tilmelding og program findes her

For yderligere spørgsmål kontakt Jakob Clausager Jensen, international konsulent i Efterskoleforeningen, på jcj@efterskolerne.dk.