I oktober måned inviterer FNbyen alle udskolingsklasser i Danmark til at fejre FN med gratis undervisningstilbud.

I kan være med ved at deltage i en eller flere af deres jubilæums-aktiviteter:
- Arbejd med FN-forbundets gratis hæfte med øvelser og aktiviteter samt forskellige faktaark om FN-systemet.

- Modtag et gratis, interaktivt webinar fra FN Byens skoletjeneste, hvor man vil blive introduceret til FN’s historie og opbygning. Undervisningen foregår alle dage i oktober, undtagen efterårsferien, i tidsrummet 9.05-9.45 eller 13.05-13.45. Webinaret varer 40 minutter og kan afholdes for flere klasser på samme tid.

- Send en kreativ fødselsdagshilsen til FN og vind Verdensmåls-gear til hele klassen! I bestemmer selv, hvilken udtryksform, I vil bruge - den eneste regel er, at FN’s logo skal være til stede. Send jeres hilsen som billede eller video til uncity4.schools@one.un.org. Vær opmærksom på, at jeres billede kan blive delt online, f.eks. på sociale medier. Vinderen trækkes d. 1. november 2020. Konkurrencebetingelser findes på www.un.dk/skoler.

Tilmelding foregår ved skrive en mail til uncity4.schools@one.un.org og skriv, hvilke af ovenstående aktiviteter, I gerne vil deltage i.