eVejledningen har udviklet et digitalt koncept ”book en vejleder”, som de håber kan understøtte efterskolelærernes arbejde i forbindelse med de unges valg af ungdomsuddannelse.

”Book en vejleder” handler om at få et digitalt møde med en vejleder om uddannelsesrelaterede områder – altså et digitalt oplæg for en gruppe lærere.

Indholdet vil være:
  • Opdatering på uddannelsessystemet: Opbygning af uddannelsessystemet og muligheder for videregående uddannelser efter endt ungdomsuddannelse samt introduktion til brug af værktøjer på ug.dk.
  • Hvordan taler vi voksne med eleverne om at træffe et valg? Inspiration til at starte en dialog med eleverne om at træffe et valg efter 9./10. klasse, om mulig tvivl og at dette valg blot er det første valg blandt mange.
Der tilbydes to emner, men indholdet kan også tilpasses jeres ønsker og behov.

Praktisk:
Varigheden er på 45 min.
Mødet foregår på ZOOM, og I skal have adgang til lyd og kamera.
Der kan bookes tirsdag, onsdag og torsdag mellem kl. 10-19 fra uge 34.
Nærmere information til det praktiske, herunder link, medsendes i aftalen.
De vejledere, der faciliterer ”book en vejleder”-møderne, har alle en diplomuddannelse i vejledning.

Efter endt oplæg skal I evaluere i et survey, som også kan tilpasses, hvis der er behov for det.

Er I nysgerrige og vil vide mere, så kontakt Sanne Højlyng og Else Lücking for nærmere info på eVejledning@stil.dk eller på mobil Sanne Højlyng: 41741647 og Else Lücking: 41741602

Ønsker I allerede nu at booke en vejleder, skal det ske på mail til eVejledning@stil.dk, hvor I skriver om ønsker til tema, forslag til tidspunkt samt kontaktoplysninger.

Fakta:
eVejledning tilbyder personlig og anonym vejledning om og til alle former for uddannelser i Danmark. De vejledningssøgende kan både få vejledning omkring tvivl og valgproces samt information af mere faktuel karakter. https://www.ug.dk/evejledning
eVejledning er en del af Styrelsen for It og Læring, som er en del af Børne- og Undervisningsministeriet.