Efterskoleforeningen har arbejdet på en ny netværksstruktur ud fra et ønske om blandt andet at sikre ensartede arbejdsforhold og opgaver for netværkslederne samt tilknytningen til Efterskoleforeningens vejlederkonsulent.

Den nye struktur blev en realitet på Vejlederkonferencen 2021, hvor man mødtes i de otte vejledernetværk, der nu er landet over. Efterskoler for elever med særlige læringsforudsætninger danner ét af de otte netværk.

Hvert netværk har to netværksledere, som har faste opgaver, og som indkalder til møde mindst én gang i skoleåret, ligesom de også mødes på den årlige Vejlederkonference. På Vejlederkonferencen vælges netværkslederne samt en suppleant. Netværkslederne vælges for to år og suppleanten for 1 år.

Oversigt over de nye vejledernetværk samt netværksledelser mm