Tilmeld til digitalt informationsmødet den 14. december 2023 kl. 11.50-12.40 her

Efterskoleforeningen er akkrediteret som konsortium ansøger til Erasmus+ programmet gældende for perioden 2021-2027, hvilket betyder at Efterskoleforeningen kan søge EU midler på vegne af efterskole ansatte, der ønsker at deltage i udbudte kurser eller i kurser i Europa de selv finder.
Som efterskole deltager man gennem Efterskoleforeningens årlige anmodning hvor hver skole anmoder om et antal mobiliteter (aktiviteter) til skolens ansatte. Mobiliteterne kan være kurser udbudt af Efterskoleforeningen, kurser i Europa som man selv finder, job-shadowing hvor man som lærer følger en lærer fra en europæisk skole osv.

Transport, ophold, bespisning og kursusafgift dækkes af Erasmus+ bevillingen med faste takster. Løn- og vikarudgifter samt forsikring skal dækkes af skolen.

Ønsker man som skole at deltage skal man tilmelde sig Efterskoleforeningens ansøgning senest 18. januar 2024.

For spørgsmål om den kommende runde i 2024 eller muligheden for at komme med i igangværende runder kontakt Jakob Clausager Jensen, jcj@efterskolerne.dk, 22361153

Kurserne er støttet af EU's uddannelsesprogram Erasmus+