Har du en god idé til, hvad der kan gøre skoletiden og efterskolelivet lettere for ordblinde børn og unge, der kommer fra udfordrede familier, har du nu chancen for at sætte handling bag sammen med Egmont Fonden.

Fonden ønsker at sætte fokus på, hvordan man bedst hjælper og støtter ordblinde børn og unge, som vokser op i udfordrede familier. Egmont Fonden vil specifikt gerne afprøve nye indsatser, som kan støtte ordblinde børn og unge fra familier med svag social baggrund. Der er tale om mindre eller mere lokale indsatser på f.eks. folkeskoler og efterskoler, og indsatserne kan f.eks. omfatte støtte til materialer, kompetenceudvikling, konsulentbistand eller lignende. Egmont Fonden forventer at uddele op til fem bevillinger til ansøgere i størrelsesordenen cirka 100.000 til 250.000 kroner.

Sådan gør du
Har du en god idé til en særlig indsats for ordblinde elever, er første skridt at sende en forespørgsel til Egmont Fonden senest 1. juli i år. Det kan du gøre her.

Senest 6. august får du svar på, om Egmont Fonden går videre med din forespørgsel. Dialog om forespørgslen finder sted i august/september, og omkring oktober får du besked om, hvorvidt dit projekt vil modtage støtte.

Har du spørgsmål eller lyst til at vende en idé med Efterskoleforeningen, inden du eventuelt går videre til Egmont Fonden, kan du kontakte specialkonsulent Sine Eggert på se@efterskoleforeningen.dk eller telefon 33179768.