27. januar 2020

Kom til workshop om kulturmøde på efterskolerne

Inden årsmødet fortæller kultursociolog Iben Jensen om sit forskningsprojekt om efterskolernes internationale arbejde.

Søg Jan Amos Comenius-prisen 2020

Jan Amos Comenius-prisen har fokus på skoler, der i særlig grad gennemfører inspirerende undervisning om EU. Vinderen modtager 8.000 euro. Deadline for ansøgning er 6. februar 2020.

27. januar 2020

Sæt fokus på EU og det europæiske fællesskab

Bliv European Parliament Ambassador School og sæt fokus på Europa i skolens dagligdag med Skype -oplæg fra europaparlamentarikere og klassearrangementer i Europa-Parlamentet i Strasbourg samt meget mere.

Søg om 5.000 kroner til et arrangement om EU

Efterskolerne kan i 2020 ansøge om 5.000 kr. til et arrangement for skolens elever med fokus på EU og det europæiske fællesskab.

27. januar 2020

Tilmeld dine elever til online EU-debat

Skoler fra hele Europa er inviteres til online EU-debat.

Internationalt Nyt flytter

Efterskoleforeningens nyhedsbrev med internationale nyheder lukker. Artikler om internationale emner kan fremover findes i et andet af Efterskoleforeningens nyhedsbreve.

Kursus: Sæt fokus på Norden

Få inspiration til, hvordan skolen i et tæt samarbejde med unge fra de nordiske lande kan arbejde med nordiske emner. På kurset får du også viden om mulighederne for tilskud til klasseudvekslinger med skoler i Norden.

27. januar 2020

Nordisk Skolechat kører i februar og marts – tilmeld jer nu

Nordisk Skolechat er en sjov måde for nordiske skoleelever at møde hinanden på. Chatbegivenheden giver eleverne en unik mulighed for at øve sig i at forstå ligheder og forskelle mellem nabosprogene dansk, norsk og svensk.

Bliv nordisk ambassadørklasse

Som lærer for en nordisk ambassadørklasse er du med til at gå forrest for at udvikle og styrke sprog- og kulturundervisningen for børn og unge i hele Norden.