Ansøgningsfrist: 24. maj 2024

Forstander Marie Klit, 6476 3113

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside
Vi skal sige farvel til to skønne kolleger, som efter mange års ansættelse nu vælger at prøve kræfter med noget nyt. Derfor er vi på udkig efter to engagerede og dygtige medarbejdere, der har mod på at træde ind på en arbejdsplads, hvor vi sætter samarbejde og fællesskab i højsædet og hvor vi er ambitiøse med at skabe et godt og udviklende skoleliv for vores elever. Vi er Danmarks mindste efterskole med 40 elever og 7 lærere. Vi har elever på både 8., 9. og 10. klassetrin. Hverdagen på skolen er centreret omkring faglig undervisning og mange varierede praktiske og kreative valghold. Vi sejler vores tomastede motorsejler fra Ballen, rider vores heste på egne marker og ridebane og øver jollesejlads i og ud fra Assens havn. Vi tilbyder eleverne muligheden for at tage duelighedsbevis i sejlads og traktorkørekort. Hvert år tager vi på en rejse med eleverne. Turen går til et land, hvor vi kan være nysgerrige på en helt anderledes kultur og levemåde.

Eleverne er med til at passe dyrene i stalden, lave maden i køkkenet, holde alle områder rene og vedligeholde og udvikle skolen. Så det vil være en fordel, hvis du også kan byde ind på et eller flere af disse områder.

Vi søger 1 lærer, som kan undervise i og føre op til FP9/FP10 i flere af følgende fag:

Samfundsfag, engelsk, idræt, og meget gerne tysk, men det er ikke et krav

Vi har ønske om håndværksmæssige færdigheder, svejsning og maskinpasning, dyrepasning og landbrug

Vi søger en kollega:
  • Som har lyst til at indgå i efterskolelivet med morgen-/aften- og weekendvagter, huslærerfunktion og faglig undervisning.
  • Som har lyst til at arbejde med unge mennesker, hvoraf nogle af dem har været udfordrede i deres tidligere skolegang.
  • Som er klar og tydelig i sin kommunikation, og har fokus på klasseledelse.
  • Som sætter det kollegiale fællesskab og samarbejde højt og er loyal overfor fælles beslutninger
  • Som har pondus og mod på en hverdag med mange forskellige opgaver og en elevflok der kommer fra alle dele af Danmark

Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og LC.

Vi søger 1 køkkenchef/kok
som kan tage hovedansvar for efterskolens køkken og rengøring af dette.

Selve køkkenet er veludstyret og er med sin centrale placering på skolen en pulserende del af efterskolelivet, hvor eleverne kommer og er med til at lave det varme måltid hver dag. Vi bruger egne råvarer i form af grøntsager fra køkkenhaven og kød fra egne husdyr. Vi laver mad fra bunden og bager vores eget brød. Eleverne har mulighed for at nørde videre med kokkefaget, lære teori, sylte, lave desserter, mm. som valgfag.

Du har ansvaret for indkøb til og planlægning af alle måltider. Arbejdstiderne er primært mellem kl. 8-14 i hverdagen afhængigt af timetal. Stillingen fylder lige nu ca. 25 timer om ugen, men kan evt. udvides efter ønske og kvalifikationer med tilsyn, rejser eller faglig undervisning, mv.

Hvis der i stillingen indgår undervisning og/eller tilsyn, sker ansættelse i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og LC.

Yderligere information kan fås ved henvendelse til forstander Marie Klit på 64763113

Ansøgning:
Ansøgning med CV og relevante oplysninger sendes på ve@vestfynsefterskole.dk senest 24. maj Ansættelsessamtaler forventes afholdt sidst i uge 22 eller i uge 23.