Af Charlotte Hedevang Nielsen

8. oktober lanceres Efterskoleforeningens bæredygtighedsstrategi på et seminar på Eriksminde Efterskole. Seminaret er for alle, der interesserer sig for at fremme bæredygtighed på efterskoler - både  ansatte og bestyrelsesmedlemmer er velkomne.

Programmet veksler mellem oplysning om verdensmål og bæredygtighed og inddrager jeres erfaringer. Målet er, at I går ud af døren med en række konkrete bæredygtige handlemuligheder.

Seminaret vil desuden præsentere jer for Fælles Forandring, efterskolernes verdensmålsfestival, som er et nyt tiltag under bæredygtighedsindsatsen. I de kommende år vil regionale festivaler fejre efterskolernes arbejde med verdensmålene, og du kan blive klogere på, hvordan din skole kommer med.

Læs hele programmet og tilmeld dig her.