severin

28. august 2019

Er din skole god til at kommunikere? Indstilling til kommunikationspris er nu åben

Severin-prisen gives årligt til en fri skole, der er dygtig til at formidle værdier og holdninger digitalt. Indstillingen til 2019-udgaven af prisen er nu åben.

26. august 2019

Sådan efteruddanner du dig til at undervise i e-sport

DGI tilbyder en række efteruddannelseskurser i undervisning i e-sport. Få overblik over dem her.

kompetencefond

23. august 2019

Den Statslige Kompetencefond åbner nu for ansøgninger

Den Statslige Kompetencefond støtter mange former for kompetenceudvikling og åbner for ansøgninger den 4. september.

Ungdomsoen2

Nu er Ungdomsøen åben – sådan kan efterskolerne bruge den

Ude i Øresund får Danmarks unge nu deres egen ø. Efterskolerne er partner i Ungdomsøen, og landets efterskoler inviteres til at bruge øen til lejrskole, teambuilding og meget mere.

22. august 2019

Hvad gør man, når en elev mistrives?

Pjecen "Den professionelle bekymring" gennemgår trin for trin, hvad man gør, hvis en elev mistrives og har brug for særlig støtte.

Genforening

Vær med til at markere 100-året for genforeningen

Efterskoleforeningen søger skoler, der ønsker at lave et event ved en af landets 650 genforeningssten den 14. maj 2020.

Foto: Claus Peuckert

Ny rekord: 30.069 elever på efterskole i år

Flere og flere unge vælger at gå på efterskole. Igen i år slår elevtallet rekord med en fremgang på 863 elever i forhold til sidste år.

Efterskoleliv16

22. august 2019

Stipendier giver flere mulighed for at komme på efterskole

Egmont Fonden giver udsatte elever en håndsrækning til at komme på efterskole. De elever, som fik økonomisk støtte sidste skoleår, oplever både, at efterskoleopholdet har styrket dem fagligt og socialt.

Karen, minister og Torben

16. august 2019

Koreansk minister på besøg hos Kastanievej Efterskole

15. august var der fint besøg på Kastanievej Efterskole på Frederiksberg, da den sydkoreanske uddannelsesminister og vicestatsminister, Yoo Eun-hae, kom forbi.

Klima

14. august 2019

Kom til seminar om bæredygtighed på efterskolerne

Efterskoleforeningen inviterer til seminar om verdensmål og bæredygtighed på efterskolerne.

Alsang

13. august 2019

Nyt undervisningsmateriale om medborgerskab og fællessang

ALSANG 2020 har fokus på 75-året for Danmarks befrielse. I den forbindelse er der blevet udviklet et nyt gratis undervisningsmateriale. Det hele kulminerer med store fællessangsbegivenheder.

Frirummet

13. august 2019

Frirummet leder efter demokratiske ildsjæle

Vil du lære at styre en debat? Frirummet tilbyder en gratis debatpilotuddannelse til lærere, forstandere eller andre fra skolens bagland.