Af Louise Grønkjær

Er din efterskole særlig god til at kommunikere? Så er det nu muligt at indstille den til Severin-prisen.

Severin-prisen gives årligt til en fri skole, der er dygtig til at formidle værdier og holdninger i det digitale rum. Det er grundtanken bag Severin-prisen, at skolen også er en dannelsesinstitution på internettet, og at skolens kommunikation derfor skal afspejle dens værdier og inspirere til samtale og refleksion.

"Severin-prisen går til en skole, som formår at kommunikere dannet og på den måde inspirere til gode digitale fællesskaber"

- Rasmus Anker Rysgaard, kommunikationsekspert

Årets jury består af medieforsker Stine Liv Johansen, formand for Friskolerne, Peter Bendix Pedersen, og kommunikationsekspert Rasmus Anker Rysgaard.

”De frie skoler kan noget særligt som dannelsesinstitutioner. Det kan de også vise i det digitale rum. Severin-prisen går til en skole, som formår at kommunikere dannet og på den måde inspirere til gode digitale fællesskaber,” siger kommunikationsekspert og medstifter af prisen Rasmus Anker Rysgaard i en pressemeddelelse.

Sådan indstiller du en skole til Severin-prisen

• Indstillingen til Severin-prisen 2019 er nu åben
  • Du kan indstille din skole indtil den 18. oktober her
  • Efter indstillingsperioden udvælger årets jury tre skoler, som går til offentlig afstemning.
  • Prisen uddeles i starten af november.