Det sker efter regeringens forlængelse af restriktionerne på grund af coronasituationen, herunder at landets efterskoleelever er hjemsendt.

’Situationen gør selvfølgelig, at det ikke er muligt for kommende efterskoleelever at besøge en efterskole. Vi håber, at det snart bliver muligt igen med respekt for både smitteudviklingen og det vigtige fysiske møde mellem efterskoler og kommende elever,’ siger Torben Vind Rasmussen, formand for Efterskolerne.

Efterskolerne opfordrer til, at kommende elever og deres familier orienterer sig på de enkelte efterskolers egne hjemmesider – også for eventuel mulighed for digitale arrangementer.

Det er muligt at søge efter en efterskole ud fra bl.a. interesser, fag og beliggenhed på www.efterskolerne.dk.