For 10 år i træk har efterskoler fra hele landet kastet sig ind i kampen for at hjælpe verdens mest fattige og udsatte gennem Danmarks Indsamling.
Lørdag kulminerede indsamlingen, da DR 1 sendte live fra Musikkens hus i Aalborg. Her overrakte to elever fra Finderup Efterskole den samlede check fra landets efterskoler.
250 elever var gæster ved showet, mens 20 efterskoler har bidraget til indsamlingen. Beløbet var ikke helt så højt som forrige år, men det er der en god grund til, forklarer kommunikationskonsulent i Efterskoleforeningen Sune Kobberø:

Skals Efterskole alene plejer at indsamle adskillige hundrede tusinde, men skolen har valgt at tage en pause i år. De 20 efterskoler der har medvirket har udvist et imponerende engagement, som også har fået en hel del opmærksomhed i pressen. Nogle efterskoler er med for første gang i år, og fortæller, at de har fået blod på tanden og glæder sig til at engagere sig endnu mere næste år.

Siden 2009 har landets efterskoler indsamlet i alt 8 millioner til verdens mest udsatte.