mennesker

27. februar 2019

Løver hjælper unge på folkemødet til at nå FNs Verdensmål

Verdensmåls-løvernes-hule er et event for unge på Folkemødet 2019. Her skal grupper dyste om at få den bedste idé til at komme tættere på at nå FNs verdensmål. Hør mere på Efterskoleforeningens Årsmøde 2019.

EMU

21. februar 2019

Ny EMU er gået i luften

Den nye version af emu.dk – Danmarks læringsportal – skal gøre praksisnær viden mere tilgængelig og brugervenlig for undervisere, ledere og pædagogisk personale. Undervisningsministeriet inviterer lærere på landets efterskoler til at være med i den fortsatte udvikling af Danmarks læringsportal.

20. februar 2019

”Genforen dit fællesskab” ved 650 mindesten

I 2020 er det 100 år siden, Danmark blev forenet med Sønderjylland. Efterskoleforeningen, Friskoleforeningen og Grænseforeningen inviterer landets efterskoler med til at fejre jubilæet

20 efterskoler indsamlede 211.883 til udsatte piger

I lørdags kunne Sandrine og Nikolaj fra specialefterskolen Finderup Efterskole overrække en flot check til Danmarks Indsamling 2019.

07. februar 2019

Ny hjemmeside og nyt magasin

Siden sidste år har en arbejdsgruppe under bestyrelsen arbejdet med en ny kommunikationsstrategi for Efterskoleforeningen, herunder en ny kanalstrategi, som vi glæder os til at præsentere på årsmødet.

07. februar 2019

Ny aftale om bedre rammer for og øget tilsyn med de frie skoler er på plads

Nu bliver det muligt for friskoler at etablere afdelinger mere end én kilometer fra skolen, mens det til gengæld bliver forbudt at modtage udenlandske donationer på mere end 20.000 kroner.

06. februar 2019

Har dine elever noget på hjerte?

Og er de gode til at argumentere? Så er der måske plads til deres holdninger på Altingets ungemedie Spektrum

Få has på snusen

Kræftens Bekæmpelse har lanceret en kampagne, der skal oplyse om den røgfri, men vanedannende tobak

Bæredygtighed skal på skoleskemaet