Mediebilledet, behovet for politiske interessevaretagelse og debatkulturen har ændret sig.
Vi skal fylde mere på alle planer. Både i dagligdagens små debatter, og når der er stormløb på en sag, vi kæmper for.
Siden sidste år har en arbejdsgruppe arbejdet med bl.a. en ny kanalstrategi, så vi dels følger medieudviklingen generelt og dels har en stærkere platform at kommunikere fra.

Ny hjemmeside
Vi får ny hjemmeside fra 1. juni. Hjemmesiderne efterskole. dk og efterskoleforeningen.dk slås sammen til én hjemmeside med nyt design og en enklere navigation. Samtidig har der været behov for en større teknisk opdatering. Den nye hjemmeside er vores centrale nyhedsmedie og udkommer med dagligt indhold om alt fra politik, debat, inspiration og nyheder fra efterskolerne. Begejstring, ungdom og fællesskab er nøgleord. ”Find en efterskole” er stadig et centralt element på hjemmesiden, og skolernes egne sider på hjemmesiden bliver lige så fremtrædende som tidligere.

Nyt magasin
Vi vil stadig udgive et blad. Men med fornyet form og indhold som et magasin. Og med færre udgivelser. Magasinet vil have fokus på efterskoleliv og samfundstendenser inden for ungdomsliv og uddannelse. Vi vil være toneangivende på det felt, og magasinet vil blive sendt til politikere, eksperter og debattører, så vi kommer bredere ud med vores budskaber. Samtidig kommer magasinartiklerne på hjemmesiden, så det fremover bliver muligt at dele artikler. Det nye magasin udkommer første gang i september og bliver produceret af en ny redaktion i Vartov. Der er brug for at prioritere ressourcerne her til vores samlede kommunikation med bedre synergi mellem og mere tryk på alle vores medieplatforme.
Stillingen som skrivende redaktør er nu slået op.

Vi vil i denne forbindelse sige mange tak for et godt samarbejde med Torben Elsig og Magasinhuset i Vejle.