Af Louise Grønkjær

Det bliver et kendt ansigt i efterskoleverdenen, der skal løfte opgaven med at forberede næste DGI Landsstævne på Efterskolernes vegne. 49-årige Asbjørn Nielsen er fra 1. august blevet ansat som projektleder.

Asbjørn Nielsen kommer fra en stilling som direktør for VUC Syd, hvor han har været siden 2018. Tidligere har han blandt andet været lærer og forstander på Skibelund Gymnastik- og Idrætsefterskole.

Stor erfaring og værdierne på plads
Efterskolernes formand, Torben Vind Rasmussen, er glad for, at det er Asbjørn Nielsen, der skal planlægge og afvikle Efterskolernes deltagelse i landsstævnet, som finder sted i Svendborg i 2021.

"Asbjørn er værdisættende og har samtidig blik for fornyelse i projektet"

- Torben Vind Rasmussen, formand for Efterskolerne

"I Asbjørn får vi en leder af efterskolernes landsstævnehold, der har stor erfaring med økonomistyring, efterskoledeltagelse, og som er vant til at håndtere pressede perioder. Asbjørn er værdisættende og har samtidig blik for fornyelse i projektet, hvilket vi glæder os meget til at se produktet af, når Landstævnet løber af staben,” siger Torben Vind Rasmussen.

Fra bygningssnedker til master i ledelse
Asbjørn Nielsen er oprindeligt uddannet bygningssnedker. Siden har han skiftet spor og uddannet sig til lærer på Ribe Statsseminarium. Han har bygget ovenpå sin læreruddannelse med en diplomuddannelse i uddannelses- og erhvervsvejledning samt en master i ledelse af uddannelsesinstitutioner. Han ser frem til at sætte sine forskellige fagligheder i spil i stillingen som projektleder.

"Det bliver så fantastisk! Jeg glæder mig helt vildt til at løfte opgaven"

- Asbjørn Nielsen, kommende projektleder for Efterskolerne

"Det bliver så fantastisk! Jeg glæder mig helt vildt til at løfte opgaven, hvor flest mulige efterskoleelever på magisk vis får chancen for at afslutte deres efterskoleophold med en helt uforglemmelig oplevelse i Svendborg i 2021. Jeg ser rigtigt meget frem til at samarbejde med såvel førstegangsdeltagende som garvede landsstævne-efterskoler," siger han.

DGI Landsstævne finder sted i Svendborg den første uge i juli 2021. Det er sjette gang, efterskolerne deltager i DGI´s Landsstævne.