Af Søs Lykke Sloth

Målet er blandt andet et mere enkelt og levende udtryk, en nemmere navigation og ikke mindst, at I skoler, medlemmer og offentligheden vil bruge den i langt højere grad end tidligere.

Alle skoler skal tilføje undervisningstilbud
Når I kigger på jeres skoleside, vil I se, at oversigten over skolens undervisningstilbud er tom fra start. Jeres skole er registreret i skolesøgningen med de samme undervisningstilbud som på den gamle hjemmeside. Som noget nyt er det muligt at vise et udpluk af jeres undervisningstilbud, og her skal I logge ind på extranet, gå til punktet ” undervisningstilbud - præsentation” og tilføje de undervisningstilbud, I vil have vist.

Bemærk, at søgning på skolenavn er lige på trapperne, så indtil videre skal I finde jeres skole i skolesøgningen under ”Vis alle 243 skoler” (listen kan sorteres alfabetisk).

Vis prisberegning og ledige pladser på skolens hjemmeside
På extranet kan I hente en kode til at få vist skolens ledige pladser og prisberegning på skolens egen hjemmeside. Hvis I allerede har tilføjet en tilsvarende kode fra den gamle hjemmeside, bør den stadig virke, men det er en god idé at tjekke, om det ser rigtigt ud med indholdet fra den nye hjemmeside.
Hvis I har brug for hjælp, skal I kontakte sekretariatet på tlf.: 3312 8680.

Links

Vær opmærksom på, at nogle gamle links fra efterskole.dk og efterskoleforeningen.dk ikke virker længere. Så hvis du har fået tilsendt et link tidligere – f.eks. vedr. kurser – skal du finde det under kurser på efterskolerne.dk. Kontakt sekretariatet, hvis du har brug for hjælp.

Brug hjemmesiden
Fra starten vil der uden tvivl være nogle fejl hist og pist. Dem retter vi løbende, ligesom der kommer mere og mere indhold på de kommende uger. Kig rundt på hjemmesiden, brug den og kom med jeres input. Vi vil rigtigt gerne høre fra jer. Send en mail til kommunikationschef Søs Lykke Sloth med jeres input, sls@efterskoleforeningen.dk

Find os på https://www.efterskolerne.dk/