Anette Ingemansen, vicedirektør i Efterskoleforeningen, har fået bevilget orlov i skoleåret 19/20. Det samme har hendes mand Jan Coermann, forstander på Flakkebjerg Efterskole.
Sammen rejser de ud i verden i ca. 11 måneder. 1. august står de med rygsækken på, klar til blaffe mod Liverpool, hvor de skal med sejle med fragtskib til Halifax. De vil rejse langsomt og møde mennesker, derfor skal der også flyves mindst muligt. Det eneste der er planlagt inden afrejsen er, at de skal arbejde i på et økologisk jordbrug i forbindelse med et kajakkursussted i Vancouverområdet i september og så skal de holde jul og nytår med deres to voksne piger i Mexico.

Følg med, når Anette og Jan efter sommerferien skriver rejsebreve på facebook.

Vi ønsker Anette og Jan en spændende rejse!

Analysechef Mette Hjort-Madsen konstitueres i Anettes stilling frem til sommeren 2020.