IBU

Flyvende Folkehaver løb med sejren

Elever fra Ryslinge Efterskole vandt, da dommerne skulle finde det bedste IBO-projekt på den afsluttende konference i sidste uge

EU

28. maj 2019

Vær med til at sætte fokus på EU

Bliv European-Parliament Ambassador School og sæt fokus på det europæiske fællesskab

TABU

28. maj 2019

Teater TABU sætter fokus på alkoholisme

TABU er en interaktiv teaterforestilling om at vokse op med forældre der har alkohol- eller stofmisbrug.

Anette Ingemansen

Anette Ingemansen på orlov

Efterskoleforeningens vicedirektør skal ud og møde verden sammen med sin mand.

samtale

Du kan stadig nå at få tilskud til kurser, der er afholdt i skoleåret 2018/19

Der er fortsat midler i kursuspuljen for indeværende skoleår 2018/19. Har skolen afholdt et kursus, en temadag, en faglig dag eller lignende i dette skoleår, er det derfor stadig muligt at søge tilskud – også selvom det er med tilbagevirkende kraft.

Himmel

Ideer til mere dagslys

Villum Fonden vil gerne gerne have mere frisk luft og dagslys ind i vores hverdag. Derfor afsætter de nu 20 millioner kroner til de bedste idéer. Konkurrencen er oplagt for efterskoleelever, der for eksempel kan komme med bud på, hvordan man kan få mere undervisning ud i det fri.

Stemmer

16. maj 2019

Efterskoleelever blander sig i den politiske debat

100 elever diskuterede karakterræs, uddannelsesloft og klimaproblemer med to folketingspolitikere til debatmøde på Askov Efterskole. Mødet er en del af kampagnen #Efterskolestemmer, hvor efterskoleelever fra hele landet går i direkte dialog med politikerne.

Torben

Valgopråb fra formanden!

Kære efterskoler. Det er vist ikke gået nogen næse forbi, at valget er udskrevet. Grundlovsdag skal vi igen til stemmeurnerne for at vælge, hvem der skal lede Danmark de næste op til 4 år.

Blomster

Tak

På familiens vegne vil jeg gerne udtrykke stor taknemmelighed for ord, tanker og omsorg i forbindelse med Troels’ sygdomsforløb og død.

Alkohol

15. maj 2019

Konference: Hvor skal vi hen med de unges alkoholvaner?

Vidensråd for Forebyggelse afholder en konference om unges alkoholvaner i København d. 26. august. OBS: Ny dato.

billede

15. maj 2019

Ny rapport sætter fokus på elevernes ret til at blive hørt ved udskrivninger

FNs børnekonvention giver børn ret til at blive hørt i beslutninger, der vedrører dem. I 2017 udgav Undervisningsministeriet derfor en publikation til efterskoler og fri- og privatskoler med råd til, hvordan man inddrager eleverne i forbindelse med udskrivninger. Nu har ministeriet fulgt op med en undersøgelse af status på skolerne.

Skills

13. maj 2019

Skills-succes rykker ind på efterskolerne

Nordea-fonden støtter SkillsDenmark på landets efterskoler med 1,9 mill. kr til at øge interessen for erhvervsuddannelserne. Efterskoleforeningen og SkillsDenmark ruller konkurrencen Skills Stafetten ud til 29.000 efterskoleelever.