Af Louise Grønkjær

De to koreografer, der skal stå for det store efterskoleshow til DGI’s Landsstævne i Svendborg sommeren 2021, er nu fundet.

Valget faldt på Ditte Brems Crüger og Martin Brems Crüger, som begge til daglig er efterskolelærere på Bernstorffsminde Efterskole.

Det nye koregrafteam er allerede i gang med tankerne og praktikken omkring showet. De har blandt andet en ambition om, at alle de elever, der deltager, skal opleve at være vigtige for showet, og at de skal udfordres på deres niveau.

"Vi føler os privilegerede over at få lov til at løfte den meget spændende opgave. Vi glæder os til at lade Efterskoleholdet sætte et tydeligt aftryk på Landsstævnet i Svendborg i 2021 i samarbejde med lærere og elever rundt omkring i landet," siger de.

"Jeg er rigtigt tryg ved at lægge opgaven i deres hænder"

- Asbjørn Nielsen, projektleder

Asbjørn Nielsen, som er projektleder for Efterskolernes deltagelse i DGI´s landsstævne i Svendborg 2021, ser frem til samarbejdet med Ditte Crüger og Martin Brems.

”Jeg er glad for, at Ditte og Martin har fået opgaven. De har stor gymnastik- og efterskoleerfaring og kender efterskolernes deltagelse i landsstævnet rigtigt godt, så jeg er rigtigt tryg ved at lægge opgaven i deres hænder,” siger han.