Af Louise Grønkjær & Asbjørn Nielsen

I 2021 løber Danmarks største idrætsfestival, DGI Landsstævne, atter af stablen - denne gang i Svendborg. Og endnu en gang kommer Efterskoleholdet til at spille en central rolle.

I 2017 i Aalborg deltog ca. 6700 efterskoleelever fra 61 forskellige efterskoler. Efterskoleforeningen har igen et ønske om at skabe et mangfoldigt Efterskolehold. Uanset om jeres efterskole er til gymnastik, boldspil, musik, teater, bæredygtighedsdebat, spring, esport eller kor, er der plads til jer på efterskolernes hold.

Alle elever på holdet vil deltage i det fælles store show, som præsenteres på Landsstævnestadion i Svendborg tre gange. Derudover vil landsstævnet byde på en mangfoldighed af valgfag, oplevelser og events.

6700
Så mange efterskoleelever deltog til DGI Landsstævnet i 2017 i Aalborg.  De kom fra 61 forskellige efterskoler.