Af Maren Ottar Hessner og Louise Grønkjær

Efterskolernes helt egen liga i esport er nu oprettet, og alle efterskoler kan tilmelde deres elever til ligaen. Tilmeldingsfristen er 13. oktober.

Efterskole-ligaen er en del af YouSee eSportligaen og kører fra oktober 2019 til maj 2020. I Efterskole-ligaen får efterskolerne mulighed for at spille mod andre efterskoler og konkurrere i spillene CS:GO og League of Legends. Fortnite og andre spil som f.eks. Overwatch kan tilføjes senere, hvis skolerne ønsker det. Kampene bliver, som udgangspunkt, spillet torsdage fra kl. 19.30.

Læs mere om ligaen og priser her

Sådan tilmelder I jer

• Gå ind på  Esportsligaens hjemmeside
  • Opret en organisation og derefter et hold under organisationen
  • Bed alle spillere om at oprette en spillerprofil. I kan tilføje spillere på to måder: Enten ved at tilføje dem under holdadministrationen, når de har oprettet deres profil. Eller ved at spilleren selv ansøger om optagelse på holdet via deres spillerprofil
  • Betal for licenser. Der kan betales samlet for alle spillere og holdet via holdprofilen, eller spillerne kan betale deres egen licens via deres spillerprofil
  • Når der er minimum fem spillere på holdet, tilmelder man sig ligaen via holdadministrationen. Tilmeld gerne f.eks. syv spillere per hold, så I ikke bliver for sårbare i forhold til frafald
  • Vælg Spil
  • Vælg Efterskole-ligaen
  • Vælg niveau
  • Tryk "Afslut tilmelding"
maren

Spørgsmål

Efterskolernes konsulent Maren Ottar Hessner er projektleder på den nye e-sports-liga.

Hun kan kontaktes på moh@efterskolerne.dk/ Tlf.: 33 17 95 89.